Saturday 28 November 2009

Majlis Sambutan 'Idul Adha..


'Idul Adha diraikan dengan penuh kesyukuran pada 10 Zulhijjah bersamaan 27 November lalu.. Sambutan diadakan di EIHS, Llanybydder.. Seperti biasa, majlis bermula dengan laungan takbir diikuti dengan solat sunat 'IdulAdha beserta khutbah yang telah di sampaikan oleh Dr. Mawil..


Alhamdulillah, sambutan pada hari itu telah dihadiri dengan pelbagai jenis bangsa yang beragama Islam yang juga mendiami di kawasan higmead sendiri, Lampeter dan Carmarthen.. Majlis diraikan dengan penuh kesyukuran dalam kemeriahan pada hari tersebut bercahayakan sinaran matahari yang kurang bersinar kebelakangan ini.. Walaubagaimanapun, cuaca cerah benderang di pagi raya itu menambahkan seri dalam meraikan hari yang penuh berbahagia ini..


Selepas selesai bacaan khutbah raya, sesi salam bersalaman maaf bermaafan antara satu sama lain.. tanda ikatan ukhuwwah fillah yang terbina di bumi Wales ini..






Golongan kanak-kanak yang sentiasa menjadi tumpuan ramai dengan gaya dan gelagat mereka tersendiri.. Yang pastinya menambahkan kemeriahan yang sedia ada pada hari itu..



Persembahan sketsa telah dipersembahkan oleh beberapa orang pelajar EIHS sejurus selepas bersalaman sesama yang hadir..





Seterusnya, menuju ke dewan makan untuk majlis jamuan.. Pelbagai hidangan yang tersedia pada hari itu.. tidak kurang juga dengan hidangan nasi himpit, rendang dan kuah kacang yang disediakan oleh ahli warga Lampeter sendiri..



Wajah-wajah ceria di pagi 'Idul Adha yang mulia..





Alhamdulillah, majlis pada hari itu berjalan lancar dan kemeriahan juga terasa.. Walau mungkin kemeriahan sambutan itu tidak setanding dengan kemeriahan meraikan di M'sia bersama keluarga dan sanak saudara tersayang, namun kesyukuran tetap dipanjatkan ke hadrat Ilahi atas nikmat yang dikurniakan ini.. Moga kita semua akan terus diberikan usia yang InSya Allah, jika diizinkan Allah, moga kita dapat bertemu lagi di Idul Adha akan datang.. Ameen..


0 comments: